دريافت همين آهنگ
توراحس میکنم هردم...


کاظم انورانی

کاظم انورانی

گل و آتش

 

در وصل هم ز عشق تو ای گل در آتشم

 

عاشق نمی شوی که ببینی چه می کشم

با عقل آب عشق به یک جوی نمی رود

 

بیچاره من که ساخته از آب و آتشم

دیشب سرم به بالش و ناز و وصال و باز

 

صبح است و سیل و اشک به خون شسته بالشم

پروانه را شکایتی ز جور شمع نیست

 

عمریست که در هوای عشق تو می سوزم و خوشم

خلقم به روی زرد بخندند و باک نیست

 

شاهد شو ای شرار محبتم که بی غشم

باور مکن که طعنه ی طوفان روزگار

 

جز در هوای زلف تو دارد مشوشم

سروی شدم به دولت آزادگی که سر

 

با کس فرو نیاورد این طبع سرکشم

دارم چو شمع سر غمش بر سر زبان

 

لب می گزد چو غنچه ی خندان که خامشم

هر شب چو آفتاب به بالین من بتاب

 

تو ای آفتاب دلکش و ماه پری وشم

لب بر لبم بنه بنوازش دمی چو نی

 

تا بشنوی نوای غزل های سرکشم

ساز صبا به ناله شبی گفت شهریار

 

این کار توست من همه جور توکشم

 

_____________________________________________________________________________________________________________________-

 

  

 


به زندگي و درست ديدن ادامه بده.

درست زيستن رو پيشه كن و فردا به حسرت امروز منشين.

همچون مردم كور و كر زيستن را در پيش مگير . 

 

به كودكان بياموز كه به ريشه هر گلي آب ندهند

 

و هر كجا گل سرخي ديدند چشمها

 

را بسته و آرام از كنار آن گل سرخ بگذرند,

 

كه همانا شياطين از عشق كودكان به سرخي گل,

 

آنان را به اسارت و بردگي نبرند.


به كودكان بياموز كه ما خود تاريخي قني

 

و بدور از هر گونه وحشي گري

 

در قلبهايمان نهفته و گسترده بر وسعت خاك آريائيمان داريم. 

 

به فرمان دژخيم آخوندي كه دست پرورده اعراب و

 

وحشيهاي دوران كهن ميباشند ,

 

تن ندهند كه ما از آريا هستيم نه از نسل اعراب .


از نسل نور و خورشيد .

 

از نسل كوروش كبير .

 

از بافته هاي وجود شيرزني همچون آتوساي هخامنشي

 

نه از نسل شيوخ تن پرور و مفت خور و مستبد عصر حاضر.

و در آخر بايد برايت چنين بنويسم

 

آزاد زيستن را به كودكانمان بياموز همراه با عشقي

 

بر گرفته شده از وجود نياكان اين مرز و بوم .

 

____________________________________________________________________________________________________

 

 

                              عاشقش بودم عاشقم نبود 

 

 

 

وقتی عاشقم شد که دیگه دیر شده بود 

حالا می فهمم که چرا اول قصه ها میگن 

 

یکی بود یکی نبود

 

این داستان زندگی ماست

 

همیشه همین بوده 

 

 کی بود یکی نبود

 

در اذهان شرقی مان نمی گنجد با هم بودن

با هم ساختن

برای بودن یکی ، باید دیگری نباشد. 

هیچ قصه گویی نیست که داستانش این گونه آغاز شود 

 

که یکی بود ، دیگری هم بود 

 

همه با هم بودند و ما اسیر این قصه کهن ،

  

برای بودن یکی ،

 یکی را نیست می کنیم . 

 

 از دارایی ، از آبرو ، از هستی 

  

انگار که بودنمان وابسته نبودن دیگریست .

  

هیچ کس نمیداند ، جز ما

  

هیچ کس نمی فهمد جز ما

 

و آن کس که نمی داند و نمی فهمد ، ارزشی ندارد 

 

  حتی برای زیستن 

و این هنری است که آن را خوب آموخته ایم  

 

 هنر نبودن دیگری

______________________________________________________________________

 

 

گاهی وقتها فکر می کردم

 

 

 

که همیشه پایان، آدم را به سمت یک آغاز می کشونه ...

 

اما وقتی دلم شکست،

 

 وقتی صدای شکستن دلم رو شنیدم

 

و تا چشم گشودم دیدم،

 

که کوه غرورم پر شده از شکسته های آیینه آینده روشن

 

وقتی دیدم چطور پا روی دلم گذاشتی،

 

از اوجِ غرور به قعرِ دلتنگی سقوط کردم

 

وقتی که بوی خاک خیس و سرمای لطیف، که از درز پنجره سکوتم،

 

گونه دلم رونوازش می داد و دل سنگی احساسم

 

با اولین بارش غربت شکست ...

 

باور کردم که

 

همیشه یک پایان انسان را سمت آغازی دیگر نمی کشونه

 

گاهی باید پایان رو آموخت اما بی آغازی دیگر ...

 

گاهی باید در پایان زندگی کرد

 

و از پشت پنجره پایان به خاطرات گذشته نگریست

 

گاهی باید پشت حصارِ حسرت در خاطرات ...

 

زمانی که دستهای دلمان را گره کورِ عشق زدیم ...

 

و با تیغ وداع گسلاندیم، غرق شویم

 

باید پشت پرچین تنهایی نشست و غبار دل را با اشک شست ...

 

و باور کرد ... پایان را، بی آغازی دیگر

 

______________________________________________________________________

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در جمعه 30 خرداد 1393برچسب:,ساعت16:16توسط کاظم انورانی | |